Functie | IT Servicemanager |
Aanvraagnummer | 112565 |
Expertise | ITSM, Agile |
Regio | Rotterdam |
Startdatum | ASAP |
Duur | Vast dienstverband |
IT Recruitment is voor haar klant Havenbedrijf Rotterdam op zoek naar een IT Servicemanager. Heb jij een scherpe blik op operationele IT processen met een missiekritisch karakter? Haal jij energie uit het optimaliseren van deze processen en wil jij samen met het team in control zijn en blijven over de IT dienstverlening? Dan ben jij de legend die wij zoeken.
Wat ga je doen?
Je wordt als Servicemanager verantwoordelijk voor de IT-dienstverlening met een 24×7 missie-kritisch karakter vanuit de afdeling Port Call Management. Je hebt een bepalende rol in het versterken van de continuïteit en kwaliteit van de dienstverlening en draagt bij aan de realisatie van optimale gebruikers- en klanttevredenheid. Hierin werk je samen met interne ontwikkel- en beheerteams en leveranciers.
Je bent betrokken bij impactanalyses van nieuwe digitale diensten en vertaalt eisen en wensen van afnemers/collega’s naar concrete afspraken. Daarnaast draag je zorg voor de totstandkoming van IT contracten, manage je de hieruit voortkomende levering en beheer je de budgetten.
Je bent ook onderdeel van het team Service & Contract Managers, waar je samen met je collega’s werkt aan het continu verbeteren van servicemanagement en operationele processen.
Jouw taken:
- Een coördinerende, rapporterende en controlerende rol in de ITSM-processen.
- Bijdragen aan corporate compliance aan de hand van het IT control framework van Havenbedrijf Rotterdam.
- Identificeren en implementeren van kansen voor procesverbeteringen en efficiëntie in IT-servicelevering.
- Beheer en onderhoud van IT-contracten en -afspraken binnen je team, waaronder het managen van interne en externe leveranciers.
- Deelnemen aan aanbestedingen en inkooptrajecten, waaronder het opstellen en reviewen van contractuele documenten (bijvoorbeeld een SLA). Vervolgens ondersteun je de inbeheername van nieuwe diensten en de borging van het bijbehorende IT-servicemanagement.
- Inbeheername van nieuwe of gewijzigde diensten en borging van de onderliggende service processen.
- Bijhouden van de licentiepositie en de IT financials, waaronder budgetteren en managen van IT-(run)kosten voor je team.
- Meedraaien in periodieke (24×7) stand-by dienst voor IT-incidenten met missie-kritische impact op het Havenbedrijf Rotterdam
Wat bieden we jou?
- Het salaris ligt tussen de € 5.229 en € 6.536,-  bruto per maand op basis van 36 uur per week en is afhankelijk van opleiding en ervaring.
- Een dynamische functie in een interessante werkomgeving binnen een collegiale en informele cultuur. Er wordt belang gehecht aan flexibiliteit in combinatie met een goede balans tussen zowel werk en privéleven als kantoor- en thuiswerktijd.
- Je deelt je dagen hybride in. Je werkt deels thuis en deels op kantoor. Alles afhankelijk van je werkprogramma en je eigen voorkeuren. Je reviews en je vergaderingen kan je vanuit huis doen, maar op kantoor zijn er genoeg mogelijkheden voor persoonlijke ontmoetingen, focuswerk of creatieve sessies.
- Je werkt bij het Havenbedrijf grotendeels aan uitdagende projecten, maar ook je eigen ontwikkeling is een belangrijk project, dus daar investeren we ook graag in.
- Wij kennen daarnaast een uitgebreid arbeidsvoorwaardenpakket met o.a. een jaarcontract, 36-urige werkweek, een persoonlijk keuzebudget van 19,6% (bestaat onder meer uit 8% vakantiegeld en een vaste 13e maand) en pensioenopbouw via het Pensioenfonds ABP (Havenbedrijf Rotterdam kent een middelloon-stelsel, waarbij zo’n 70% van de premie door de werkgever wordt vergoed).
Afdelingsinformatie
Digital & Information Technology (D&IT) heeft als doelstelling om digitale producten en diensten te implementeren, beheren en leveren. Hiermee geeft de afdeling invulling aan de digitale strategie van het Havenbedrijf Rotterdam (HbR) en draagt zij bij aan de digitalisering van HbR en de Haven als geheel.
Port Call Management is een afdeling binnen D&IT en werkt aan afdeling overstijgende digitale initiatieven met als doel het optimaliseren van de port call. Centraal hierin staat het beheren en doorontwikkelen van het missie-kritische Haven Management Informatiesysteem, ook wel Hamis genoemd. Dit wordt gedaan in nauwe samenwerking met de Divisie Havenmeester.
Wat vragen wij van jou?
- HBO werk- en denkniveau met minimaal 3 jaar ervaring in een relevante rol als IT-Servicemanager, Delivery manager en/of IT Operations manager.
- Je hebt ervaring met ITSM procesinrichting en Agile werken.
- Ervaring met het managen van IT dienstverlening met een missie kritisch karakter is een pré.
- Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.
Soft skills
- Je voelt je thuis in complexe en veranderende omgevingen, waar een beroep wordt gedaan op je brede inzetbaarheid.
- Je bent in staat te balanceren tussen enerzijds pragmatische keuzes en anderzijds formele afspraken en processen, waarbij je de prioriteit legt op basis van stakeholdermanagement.
- Je kunt goed omgaan met Rotterdamse directheid.
- Je bent in staat je communicatiestijl aan te passen, waarbij je lastige zaken op constructieve wijze bespreekbaar weet te maken.